Här kan ni göra en felanmälan på er produkt. Fyll i formuläret nedan. Vi kontaktar med ett sms när vi fått din felanmälan. Tänk på att vi har långa väntetider under semestermånaderna och storhelger.

Det är viktigt att ni läser bruksanvisningen noga före ni kontaktar service och se om ni kan avhjälpa felet själv.

Generell livstid på en vitvara är 10 år.

Besöket blir endast kostnadsfritt för innehavaren om felet täcks av garanti/reklamation.

Endast garantijobb på produkter från Bosch, Siemens vitvaror och produkter från IVT och Electrolux Professionell samt jobb utanför garantin, kan göras på vår hemsida, övriga märken görs garantifelanmälan hos tillverkaren. Kontakta återförsäljaren för mer information.

Samtliga besök som ej täcks av garanti/reklamation, även besök som ej leder till reparation, debiteras minst 2300:- för felsökning + besökskostnad. Har ni rätt till rut-avdrag kostar det 1300:-. Besökskostnaden går inte att dra Rut/Rot-avdrag på.

Om ni ska söka rut/rot avdrag, gör ni det längst ner i formuläret. OBS! Personnummer är obligatoriskt vid Rot/Rut-avdrag.

Här kan ni göra en felanmälan på er produkt.

Fyll i formuläret nedan. Vi kontaktar er inom kort.

  • Det är viktigt att ni läser bruksanvisningen noga före ni kontaktar service och se om ni kan avhjälpa felet själv.
  • Besöket blir endast kostnadsfritt för innehavaren om felet täcks av garanti/reklamation.
  • Samtliga besök, även besök som ej leder till reparation, debiteras minst 2300:- för felsökning + besökskostnad. Har ni rätt till rut-avdrag kostar det 1300:-. Besökskostnaden går inte att dra Rut på.
  • Om ni ska söka rut/rot avdrag, bifoga utdraget från Skatteverket och fyll personnummer. Länk till Skatteverket (öppnas i ny flik)
Löder



Våra villkor vid felanmälan

Härmed accepterar kostnaden om minst 2300 kr (1300 kr efter rutavdrag) för felsökning + bilkostnad. Vid beställning av service ska ni vara medveten om att ni, även under produktens garantitid, kommer att debiteras för servicekostnaden om:

  • Inget fel på produkten kan konstateras.
  • Felaktigheten beror på felaktig installation, felaktig hantering, ovarsamhet eller bristande underhåll & rengöring.
  • Produkten använts till annat än vad den är till för.
  • Produkten tidigare reparerats av ej behörig personal och/eller med annat än originaldelar.
  • Produktens försäkring ej täcker enligt gällande försäkringsvillkor.
  • Ej garanti enligt gällande lagstiftning.
  • Även besök/kostnadsförslag som ej leder till reparation debiteras.

Läs vår integritetspolicy, GDPR här.